Strony

czwartek, 28 stycznia 2016

Zabawa z dodawaniem i odejmowaniem

Dzisiaj jeszcze jeden wpis z cyklu zabawy z matematyką.
Nagroda do jednej z Was już leci i będziecie też mogli się bawić tak jak my:)
Dzisiaj chcę pokazać Wam gry karciane rozwijające u dzieci umiejętność dodawania i odejmowania liczb. Wraz z pudełeczkiem z kartami jest też instrukcja z opisem gier i zabaw. W zestawie oprócz kart jest szablon grafu oraz kilka mniejszych kart ze działaniami. Na kartach umieszczone są różne liczby wraz z grafiką i joker ze znakiem x.
Z racji tego, że Nataniel jeszcze działań matematycznych nie umie to na początek tylko układaliśmy liczby kolorami, później od największej do najmniejszej ucząc się podstawowych zasad.
Patrząc na gry i zabawy w książce jest wiele możliwości wykorzystania kart. Są różne warianty gdzie może grać 2 graczy, a w innych nawet i pięciu. W książce gry oznaczone są trzema stopniami trudności od łatwej przez trudniejszą aż do trudnej. Można z czasem z dzieckiem zwiększać stopień trudności. Plusem kart jest to, że możemy wyjść poza to co jest w książce i sami modyfikować dowolnie zadania dziecku. Jeśli uczy się dodawania możemy na kartach pokazać mu dodawanie, jeśli odejmowania wtedy odejmowanie. Dzięki nawiasom dołączonym do zestawu działania mogą mieć większy stopień trudności.
W zabawie z Natanielem fajne było to, że pytał co to mama? I odpowiadałam mu, że odejmowanie, później, że to liczba 3. Sam z ciekawości chciał się dowiedzieć w co gra i układał karty po swojemu, znaki i liczby w różnych kombinacjach. Myślę, że na początek to dużo, bo już wie "z czym to się je" i na pewno chętnie będzie wracał do zabawy kartami jak już zaczniemy uczyć się działań na liczbach.
Tak jak i przy wcześniejszym zestawie tak jak i przy tym mogę napisać, że jest to bardzo fajna pomoc dydaktyczna dla dzieci, które chcą rozwijać się matematycznie, ale też dla tych dzieci, które z matematyką w szkole mają trudności. Dzięki takiej nauce przez zabawę łatwiej im będzie przyswoić materiał.
Przeczytaj więcej o kartach matematycznych Grabowskiego tu














czwartek, 21 stycznia 2016

Karteczka dla Nataniela na 3 urodziny

Za równy miesiąc Nataniel będzie obchodził swoje 3 urodziny. Motyw przewodni urodzin wybrał już jakiś czas temu - Jacke i piraci z Nibylandii. Będzie tort w Jacka, będzie obrus z postaciami z bajki, talerzyki, serwetki, kubeczki. Będą prezenty, ale od pierwszych urodzin mamy już blogową tradycję (Ci co są z nami od początku to wiedzą).
Kto z naszych czytelników chce może do Nataniela wysłać karteczkę na jego buzi maluje się wtedy wielka radość jak Pani listonosz przynosi mu listy :) jest to świetna pamiątka. Wszystkie karteczki z poprzednich urodzin skrupulatnie zbieramy i raz na jakiś czas oglądamy :)
Na pewno wiele radości sprawi mu każda karteczka jaką od Was otrzyma my jak co roku w zamian dajemy coś od siebie. Wszystkie karteczki, które dojdą do nas do 21 lutego biorą udział w losowaniu :)
Wybierzemy dwie, które nagrodzimy jakimiś drobiazgami od nas np. muszka dla chłopca, spineczki, gumeczki czy opaseczka.
Im więcej kartek tym pula nagród się zwiększa jeśli karteczek dojdzie 10 lub mniej wtedy wylosujemy jedną nagrodę, jeśli będzie ich 20 - 30 będą dwie nagrody, jeśli 30 w zwyż to rozlosujemy 3 nagrody :)
Kto chce się przyłączyć do życzeń dla Nataniela piszcie do nas na privat na fb podamy adres do wysyłki.

Tak wyglądały karteczki z drugich urodzin 
http://natanielkowo.blogspot.com/2015/02/karteczki-z-okazji-drugich-urodzin.html
a tak z pierwszych
http://natanielkowo.blogspot.com/2014/02/podsumowanie-akcji-karteczka-na-roczek.html


środa, 20 stycznia 2016

Happy albums wspomnienia ukryte w albumie

Jak wiecie na Święta i Nowy Rok byliśmy w Niemczech u mojej siostry. Przed świętami udało nam się podjąć fajną współpracę dzięki, której teraz mamy namiastkę wyjazdu ukrytą w albumie. Ale albumie nie takim jak każdy, jest to niezykły album podobny do fotoksiążki jednak moim zdaniem unowoczesniony :)
Na czym polega ta nowoczesność? A no na tym, że oprawa jest twarda z gąbeczką dzięki czemu wygląda to bardzo ładnie, w środku każde zdjęcie jest na sztywnej kartce (w sumie to grubość jest jak kartonu). Świetna jakość zdjęć, dowolne dobranie tematyki, wzorów i tekstu sprawia, że taki album może być niezwykłą pamiątką rodzinną. Może być wspaniałym prezentem na niezwykłe dni takie jak: urodziny, śluby, dzień dziadka czy babci, a także inne imprezy rodzinne. Może być świetną pamiątką z wakacji i chwil, które chcemy zapamiętać na dłużej.

Osobiście wybrałam szablon miętowy, który w trakcie tworzenia troszkę zmodyfikowałam. Happyalbums można tworzyć za pomocą aplikacji, której nie trzeba pobierać na swój komputer. Problem będą mieć tylko użytkownicy linuxa ;) bo program nie jest kompatybilny, ale dzięki mojemu wspaniałemu mężowi po kilku dniach i próbach i z tym udało się uporać i na linuxie zadziałało :)
Na innych systemach możecie swój nowy album w bardzo szybki sposób przygotować. Potrzebne Wam będą tylko zdjęcia reszta to Wasza wyobraźnia i pomoc programu, który jest bardzo łatwy wręcz intuicyjny :) można zmienić ustawienia zdjęć na stronie. Teraz jak przeglądam nasz album myślę, że super był by też taki bez żadnego szablonu tylko pełne zdjęcie na stronie :)
Kto wie, może kolejny właśnie będzie taki ;)
happyalbums znajdziecie gotowe szablony, których jest na prawdę dużo. Możecie też zaprojektować swój własny album bez żadnego szablonu. Jednak polecam jakiś wybrać, bo zawsze jest już zarys albumu, a w trakcie tworzenia zawsze można zmienić co nam się tylko podoba.
Nasz szczęśliwy album wyszedł tak













W rzeczywistości barwy są o wiele piękniejsze :) i jeszcze jedno albumy można wybrać w dowolnym formacie: 15 x 15, 20 x 20, 25 x 25, 30 x 30 i 20 x 15.
My wybraliśmy format 25 x 25 i jest w sam raz. Ani nie jest za mały, ani za duży.
Ceny znajdziecie tutaj, w tej chwili trwa promocja na wszystkie  formaty Cennik i zdaje sobie sprawę, że ceny nie są najniższe, ale dla takiej jakości warto. Po za tym jeśli idzie się na jakąś imprezę typu ślub, roczek czy jakieś okrągłe urodziny i tak stara się kupić prezent z wyższej półki. Więc polecam Wam właśnie coś co ucieszy na pewno każdego, bo wspomnienia warto pielęgnować.
Pamiętam jak podarowałam na urodziny tacie fotoksiążkę był zachwycony, że ma kawałek wspomnień w niej :) i myślę, że jak będzie u nas i obejrzy ten album też będzie mu się bardzo podobał.

poniedziałek, 18 stycznia 2016

Zabawy z matematyką

Dzisiaj mam dla Was wpis o tym jak można uczyć się matematyki przez zabawę. W moje ręce trafiły karty matematyczne Grabowskiego 3 kolory. Jest to zestaw, który składa się z talii kart w trzech różnych kolorach, patyczków, kostki do gry i pionków. Do zestawu dołączona jest książka autorstwa Andrzeja Grabowskiego i Justyny Grabowskiej - Dybek "Gry i łamigłówki matematyczno - logiczne z kartami matematycznymi" 3 kolory część I Pasjanse i gry karciane. W książce znajdziemy przeróżne gry i zabawy dostosowane do wieku dziecka, jest ich na prawdę sporo. Zestaw jest o tyle kreatywny, że ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Sami również możemy stworzyć swoją własną grę.
W całym zestawie najbardziej podoba mi się to, że jest to pomoc dzięki, której matematyka nie musi być straszna. Wiele dzieci zraża się do nauki matematyki, szczególnie te, które mają zacięcie bardziej polonistyczne. Dlaczego? Jest wiele przyczyn, ale jednym z nich może być nauczyciel w szkole, który nieumiejętnie tłumaczy materiał. Ze względu na moje studia pedagogiczne mogę na tę pomoc zerknąć okiem nie tylko mamy, ale też pedagoga i uważam ją za bardzo przydatną również w wykorzystaniu na zajęciach z dziećmi w szkole. Wiele dzieci na pewno łatwiej pojęło by niektóre zagadnienia mając obok siebie taką pomoc i ucząc się po przez zabawę. Dla niektórych dzieci matematyka jest tak abstrakcyjna, że ciężko im ją zrozumieć. Dzięki takiej pomocy dydaktycznej dziecko nabiera pewności siebie, że jest w stanie coś zrobić, a dzięki temu później idąc do szkoły nie boi się nowych wyzwań i zadań jakie go czekają. Dzięki takim ćwiczeniom z dzieckiem dajemy mu lepszy start w przyszłą edukację, wyposażamy go już w znaczenie pewnych zagadnień matematycznych przez zabawę, a dzięki temu gdy zetknie się w nimi w szkole nie będą mu już obce. Dlatego warto skorzystać z pomocy jaką daje nam ten zestaw.
Cieszę się, że trafił w nasze ręce bo już od najmłodszych lat można wdrażać dziecko w matematykę bez żadnego przymusu i przykrych obowiązków.
Zadania w książce przeznaczone są dla dzieci w wieku od 6 do 9 lat. Są dostosowane do wieku i do tego na ile dziecko może sobie poradzić w procesie myślowym na danym etapie.
Nataniel początkowo zainteresowany był najbardziej patyczkami. Potem na początek wybrałam grę podobną do tej, którą zna czyli memory. Tylko tu była jeszcze jedna odkryta karta do której trzeba było dopasować takie same kolory. Zabawa fajna i absorbująca umysł. Później w kolejny dzień układał z tatą mosty z patyczków na tych samych kolorach kart, które leżały obok siebie. Do przerobienia mamy jeszcze sporo innych gier :) zimowe wieczory już mamy zaplanowane :)

Przeczytaj więcej o kartach Grabowskiego 3 KOLORY 3 kolory karty matematyczne grabowskiego

Najpierw przejrzałam książkę i znalazłam w niej odpowiednią grę :)



Później zaczęła się zabawa :)







I kolejna ;)











W kolejnym dniu grał tata :)












Ale, żeby nie było, że tylko my tak fajnie się bawimy i uczymy matematyki wspólnie z Karty matematyczne Grabowskiego przygotowaliśmy dla Was konkurs.
Zasady są proste wystarczy, że:
1) Polubicie sponsora nagrody na fb
2) Polubicie nas jeśli jeszcze tego nie zrobiliście ;)
3) Udostępnicie ten wpis na swojej tablicy na fb (opcjonalnie)
4) W komentarzu na blogu lub na fb napiszecie jak wykorzystali byście swój zestaw (pomysł na zabawę dostosowany do wieku Waszego dziecka)
5) Konkurs trwa od 18 - 24.01.2016 r wyniki ogłosimy w ciągu 3 dni od zakończenia konkursu.

Do wygrania dwa zestawy gier matematycznych ( nagrodę wygrywa jedna osoba)

EDIT: Czas na wyniki  nagrodę otrzymuje Roksana Sałamacha (która swój komentarz opublikowała na fb)
Prosimy o kontakt i podanie danych do wysyłki
Dziękujemy wszystkim za udział w zabawie :)