piątek, 16 października 2015

Bajki warte przypomnienia

Nie ma chyba osoby, która nie znała by bajek Disney. Dzisiaj trochę o nich odkąd pamiętam w moim życiu były właśnie te bajki. Jeszcze kiedy trzeba było kupować kasety i były one takie drogie, że zazwyczaj nową bajkę dostawałam na jakiś prezent urodzinowy czy gwiazdkowy. Każdą jedną chłonęłam - obraz, dźwięk. Wszystko było takie wspaniale dopracowane i większość z tych bajek wnosiła coś dobrego do mojego życia. Dzisiaj o większości bajkach trudno powiedzieć, że wnoszą coś dobrego w najlepszym wypadku są neutralne. Dlatego chciała bym Wam przedstawić listę bajek Disneya, które warto obejrzeć wspólnie z dzieckiem. Będą to zarówno te stare realizacje jak i te nowsze.
Zaczynamy zatem :)

1) Kopciuszek  - bajka, która pokazuje, że życie nie zawsze jest kolorowe jednak nawet w najtrudniejszych chwilach okazuje się, że może ono się zmienić w całkiem inne. Marzenia się spełniają i warto w to wierzyć :)


2) Król Lew - jedna z pierwszych bajek na których byłam z tatą w kinie. Długo o niej myślałam po wyjściu z kina i towarzyszy mi w myślach do dziś. Bajka, która uczy samodzielności, odwagi i tego, że bycie synem kogoś ważnego nie zawsze oznacza bajkowe życie. Bajka, która uczy, że mimo smutku i straty można się podnieść, odnaleźć swoją drogę w życiu. Dzięki miłości stać się silniejszym i zawalczyć o to co ważne.


3) Auta - nowsza ekranizacja, która przyciągnęła wiele rodziców z dziećmi do kin. Bajka ucząca przyjaźni, empatii i wspólnych relacji. Bajka w, której można odnaleźć drugie dno.


4) Samoloty - jeszcze nowsza ekranizacja w, której okazuje się, że w życiu ciężka praca sprawia, że dążenie do marzeń jest możliwe. Pokazuje, że przeciwności losu i czarne charaktery nie są w stanie zmusić nas do rezygnacji ze swoich celów.


5) Pinokio - klasyk disneya, szczerze początkowo bajka zdawała mi się nudna, ale z czasem i z wiekiem jak oglądałam ją już, któryś raz zawsze odkrywałam w niej kolejne pozytywne cechy. Bajka ku przestrodze, żeby w życiu nie iść na łatwiznę. Warto poświęcić czas na naukę i bycie dobrym by coś co jest niemożliwe stało się możliwe :) Bajka o wielkiej miłości ojca do syna.


6) Pocahontas - bajka pełna cudownych dźwięków, egzotyki i miłości. Bajka w, której przeplata się dobro ze złem. Jest to bajka, która została nakręcona na podstawie prawdziwej historii.


7) Pies i Lis - bajka o przyjaźni, która nigdy nie powinna się wydarzyć. O poświęceniu swoich instynktów i o wielkiej miłości starszej pani do liska, który został osierocony.

8) Księga dżungli - kolejna fantastyczna bajka przesycona kolorami dżungli, świetną muzyką i historią wielkiej przyjaźni.


9) Tarzan - historia osieroconego chłopca, którego przygarnęła gorylica, stała się jego mamą i najlepszą przyjaciółką. Pełna zabawnych historii opowieść o zwierzętach i człowieku - małpie, który na końcu musi wybrać gdzie jego serce.



10) Oliwier i spółka - pierwsze co przychodzi mi do głowy po tym tytule to "Czuje rytm tego miast, to Twój styl mówię Ci" :D piosenki, które wchodzą w głowę i świetne rytmy, a do tego wątek przyjaźni i wzajemnej pomocy.



Większość z wyżej wymienionych propozycji doczekała się ekranizacji 2, a czasem i 3 części, które też na pewno warto obejrzeć :)
* Wszystkie obrazki zostały pobrane z google

2 komentarze:

  1. Król Lew — też pierwszy raz byłam w kinie, też z tatą. Miło będzie do niej wrócić, z chęcią oglądnę z Frankiem, jak będzie większy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy podobne wspomnienia z tej bajki. Faktycznie dla najmłodszych widzów może nie jest odpowiednia, ale dla tych troszkę starszych można na jej podstawie wytłumaczyć co to jest śmierć.

      Usuń