poniedziałek, 29 października 2018

Książki, które warto przeczytać

Dzisiaj wcześniej niż przewidywałam napiszę Wam wpis o książkach, które warto przeczytać. Niektóre już przeczytałam, a niektóre są na mojej liście, ale wiem, że nie zawiodę się czytając je.
Książka otwiera przed nami czasem nowy świat, nowe horyzonty, uczy wczucia się w bohaterów książki, a więc empatii i zrozumienia, pozwala Nam się odprężyć, a czasem zatrzymać nad jakimś problemem. Ja często po przeczytaniu jakiejś książki jeszcze chwilę rozmyślam nad nią za czym zacznę kolejną, zazwyczaj są to książki, które dają do myślenia i są raczej życiowe niż jakieś typowo fantastyczne. Ogólnie lubię czytać książki albo oparte na faktach, albo na historiach, które się gdzieś wydarzyły i zostały literacko dobrane w słowa.

Zaczynamy przedstawię Wam kilka propozycji idealnych na długie wieczory:

1) Niezaprzeczalny hit, jeszcze nie skończyłam a już przepadłam. To oczywiście nowość mojego ulubionego autora N. Sparksa "Z każdym oddechem"
2) Kolejna książka mimo, że już dawno wydana, ale to też niezaprzeczalny hit powyższego autorstwa to "  Pamiętnik" na podstawie książki myślę, że nie jedna osoba oglądała też film :)
3) "Tatuażysta z Auschwitz" to książka, która odkąd się pojawiła jest na mojej liście i chociaż wiem, że nie będzie łatwa w odbiorze to wiem, że warto ją przeczytać. Ogólnie lubię czytać książki o tematyce II Wojny Światowej (o ile lubię to dobre określenie przy tej tematyce), otwierają One oczy jaki na prawdę potrafi być człowiek i ile potrafi zrobić, żeby przetrwać.
4) "Kamerdyner" to książka, którą już mam w domu i czeka na swoją kolej jak skończę "Z każdym oddechem". Tu tematyka też jest wojenna, ale pomieszana z miłością więc odbiór jej na pewno będzie inny niż 3 książki z listy.
5) "365 dni" to kolejna książka, która przykuła moją uwagę oglądając nowości wydawnicze przy okazji pojawiła się też kontynuacja jej czyli "Ten dzień"
6) " Dlatego od Ciebie odeszłam" to książka polskiej pisarki Agaty Przybyłek. I chociaż szczerze przyznam, że do tej pory jakoś polscy pisarze średnio mnie interesowali. Tak po przeczytaniu kilku fragmentów jaki pisze ta pisarka stwierdziłam, że tą książkę warto przeczytać :)
7) "Dziewczyny wyklęte" książka to kontynuacja serii o dziewczynach, które przetrwały trudne czasy w historii Polski. Opowiada o prawdziwych kobietach, które żyły i przetrwały okupację, wojnę,wywózki, czasy powojenne. Czytałam już kilka książek z tej serii i po każdej byłam wdzięczna za to, że żyje w takich czasach gdzie tak na prawdę niczego mi nie brakuje. Że nie muszę bać się o to czy ktoś zaraz nie wrzuci mi bomby do mieszkania, lub nie wywiezie mojej rodziny lub mnie do Obozu lub na Syberię.
8) "Pokój kołysanek" to książka, która dopiero się ukarze, ale czytając jej opis wiedziałam, że muszę ją mieć. Dlaczego? Ponieważ opowiada historię, która jakiś czas temu napotkałam na fb. Starszy Pan tulący wcześniaki na oddziale intensywnej terapii. W tej książce będzie można przeczytać całą historię dlaczego jest wolontariuszem w takim miejscu. I ilu maleńkich istot dzięki niemu dostało ciepło i bliskość.
9) "Tylko morze zapamięta" znów książka polskiej autorki. Historia splatająca młodzieńcze lata z rzeczywistością. Książka o życiowych problemach i uczuciach.

Tak jak pisałam kilka z nich już przeczytałam, jedna leży już w domu i czeka na swoją kolej, a kilka jest w koszyku, by kupić i je przeczytać.
Wszystkie powyższe książki i wiele innych kupicie w internetowej księgarni niePRZECZYTANE.pl
Coraz mniej osób już czyta, ale pamiętajcie, że książka dla kogoś, kto lubi czytać to idealny prezent. Zróbcie sobie go sami lub komuś bliskiemu, tym bardziej, że niedługo już ten cudowny czas Świąt Bożego Narodzenia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz