wtorek, 18 lutego 2014

Coś dla nas - matek

"10 zwyczajów szczęśliwych matek" to tytuł książki, którą mam zaszczyt recenzować dla Was dzięki współpracy z wydawnictwem M
Do zrecenzowania mam jeszcze dwie inne pozycje. Ostatnio niestety mam coś mało czasu na czytanie dlatego póki co przedstawie Wam to co do tej pory udało mi się przeczytać.
Autorką poradnika jest Meg Meeker. Tak wiem niektórych słowo poradnik już na starcie odstrasza i powiem Wam, że sama osobiście nie lubię jak ludzie w poradnikach piszą musisz zmienić to, musisz zrobić to, tylko dzięki temu Twoje życie ulegnie zmianie i wiele, wiele innych podobnych zwrotów. 
Ale ten poradnik jest inny napisany w całkiem innym tonie. Są oparte na przykładzie z życia, prostym językiem, który każda z nas przyswoi w mig. Książkę czyta się bardzo szybko, bo po prostu wciąga. Po za tym pisze go matka, która wiele sytuacji doświadczyła na "własnej skórze", która jest lekarzem pediatrą i ma doświadczenie nie tylko ze swoimi dziećmi, ale też z wieloma innymi dzięki pracy pediatry ma również kontakt z wieloma matkami z różnym wykształceniem, zasobnością portfela, grubymi, chudymi i wiecie co to dla niej nie ma znaczenia i nie powinno mieć dla nikogo ważne by dziecko było kochane nawet gdy w rodzinie jest biedniej czasem takie dziecko jest bardziej kochane niż w rodzinach gdzie nie ma czasu na jego wychowanie.
     W książce znajduje się 10 rozdziałów - tak na prawdę jeden rozdział to jeden zwyczaj. Każdy z opisanych zwyczajów ma coś w sobie z jednymi bardziej się utożsamiałam z innymi mniej, ale wierze, że każda z nas, każda z mam po przeczytaniu tego poradnika wyciągnie z niego treści odpowiednie dla niej. Pierwszym opisanym zwyczajem jest poczucie własnej wartości i jest to piękny zwyczaj jeśli my będziemy czuć się wartościowe to nasze rodziny też to odczują :) kolejne zwyczaje to podtrzymywanie najważniejszych przyjaźni, znalezienie czasu na samotność, zadbanie o zdrowszy stosunek do pieniędzy - ten rozdział też polecam, bo my matki czasami wpadamy w wir zakupów dla naszych dzieciaków, ale czy wszystko jest im tak niezbędne najważniejsza jest miłość!
     Kolejne zwyczaje poznacie same jeśli przeczytacie poradnik ja go polecam nie chcę Wam za dużo o nim napisać, bo za dużo przed Wami odkryje ;)
Ale kilka takich krótkich myśli z niego Wam przytoczę:

"Każda z nas została stworzona, by wypełnić jakieś powołanie. Przede wszystkim urodziłyśmy się po to, by być dobrymi mamami. Nie urodziłyśmy się po to by być mamami chudymi, bogatymi , bystrymi albo takimi, co dużo jeżdżą samochodami, kupują dzieciom modne ciuchy i znajdują im świetne szkoły. Urodziłyśmy się, by pozostawić po sobie jakiś ślad na tym świecie."

"Kiedy jesteśmy dziećmi, zasypiamy wieczorem z wiarą, że rano znów pojawi się światło. Ciemność minie i na porannym niebie zajaśnieje słońce."

"Spójrzmy prawdzie w oczy. My matki nie tylko czujemy, że mamy prawo zamartwiać się o nasze dzieci - czujemy, że nie będziemy dobrymi matkami, jeśli nie będziemy tego robić. Kiedy już zupełnie nie mamy czym się martwić, zaczynamy sobie coś wymyślać."

Jest to jeden z kilku fragmentów który mnie rozbawił, bo jak by nie było czasem tak mamy prawda?! ;) - "Matki przyprowadzają do mojego gabinetu dzieci i pokazują mi na ich delikatnej skórze jakieś wysypki, których nie widzę, Upierają się, że wysypka tam jest, tylko ja jestem ślepa. Tak szalone potrafią być matki. Oczywiście nigdy się na nie nie gniewam - jestem przecież jedną z nich."

To tylko kilka z fragmentów które na prawdę przykuły moją uwagę myślę, że warto poświęcić kilka złoty i zapatrzyć się w ten poradnik wywoła on u was chwilę smutku, radości, zadumania i łez. W jednej książce znajdziecie wiele fragmentów, które odzwierciedlą Was i Wasze zachowanie, ale pokażą Wam też co możecie zrobić, co zmienić, żeby poczuć się szczęśliwe, pewne siebie i pełne wiary w to, że my matki damy radę!

4 komentarze:

  1. Książka leży u mnie na półce i czeka w kolejce do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też kilka w kolejce tą na prawdę warto przeczytać też nie wszystko może mi się podobało, ale ogólnie większość jest warta przemyślenia :)

      Usuń
  2. Kolejna pozycja do przejrzenia;)

    OdpowiedzUsuń